BAKÜ - TİFLİS – KARS DEMİRYOLU HATTI SAMSUN’UN GÜCÜNE GÜÇ KATACAK

AK Parti Samsun Milletvekili Hasan Basri Kurt, Tarihi İpek Yolu’nu yeniden hayata geçirecek proje olarak nitelendirilen Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolunda ilk katarın hareket edeceğini belirtti.

BAKÜ - TİFLİS – KARS DEMİRYOLU HATTI SAMSUN’UN GÜCÜNE GÜÇ KATACAK

AK Parti Samsun Milletvekili Hasan Basri Kurt, Tarihi İpek Yolu’nu yeniden hayata geçirecek proje olarak nitelendirilen Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolunda ilk katarın hareket edeceğini belirtti.

Dilek Gümüş
Dilek Gümüş
02 Kasım 2017 Perşembe 14:46
BAKÜ - TİFLİS – KARS DEMİRYOLU HATTI SAMSUN’UN GÜCÜNE GÜÇ KATACAK

AK Parti Samsun Milletvekili Hasan Basri Kurt, Tarihi İpek Yolu’nu yeniden hayata geçirecek proje olarak nitelendirilen Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolunda ilk katarın hareket edeceğini belirtti.

Çin’den İngiltere’ye kesintisiz demiryolu ulaşımını sağlayacak Bakü-Tiflis-Kars Demiryolunun, Bakü’deki açılış törenine Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, Kazakistan Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev ve Gürcistan Başbakanı Giorgi Kvirikaşvili katıldı.

EN ÇOK KAZANAN İLLERDEN BİRİ SAMSUN

Toplam uzunluğu 838 km olan demiryolu hattı için Türkiye’de 76 km demiryolu, 4 istasyon ve 3 köprü inşa edildi. Hattın devreye girmesiyle Pekin’den Çin’e kesintisiz demiryolu ile ulaşmak mümkün olacağını vurgulayan Milletvekili Hasan Basri Kurt, “Faaliyete giren demiryolu ile tarihi İpek Yolu kesintisiz olarak Çin’den İngiltere’ye uzanacak. Nakliye maliyetini düşürerek ticari hayatın canlanmasını sağlayacak proje ile Samsun ekonomisi de büyük canlılık kazanacak. 2018 yılında yenileme çalışmalarının tamamlanarak tekrar faaliyete geçecek olan Samsun demiryolu Kars’tan gelecek hat ile birleşerek Samsun limanı ile buluşturacak. İlk etapta yılda 6,5 milyon ton yük taşıma kapasiteli olacak hattın 2034 yılında 17 milyon ton yük kapasitesine çıkmasını bekliyoruz.

Türkiye ile Asya, Kafkasya ve Avrupa ülkeleri arasında yeni demiryolu hattıyla yıllık 50 milyon tona ulaşacak uluslararası taşıma potansiyeli oluşacak. Bu ekonomik büyüklükten Samsun demiryolu ve liman bağlantılarıyla çok önemli bir ticaret merkezi olacaktır.

Projenin asıl amacı olan yük taşımacılığı ile nakliye masraflarından büyük tasarruf elde edilecek bu da ticari faaliyetleri artıracaktır. 45-60 günü bulan nakliye süreleri 15 güne düşecek. Taşınması daha zor olan gübre, inşaat malzemeleri gibi mallar demiryolu ile çok daha hızlı ve güvenli bir şekilde taşınmaya başlayacak.

 Türkiye – Azerbaycan – Gürcistan arasındaki toplam ticaret hacmi 3 milyar dolar. Demiryolu hattı başlangıçta bu ülkelerle 3 milyar dolarlık ticaretten pay alacak. Sonrasında ise Asya’dan Avrupa’ya uzanan 75 milyar dolarlık ticarette kendisine yer edinecek ki bu hem Azerbaycan ve Gürcistan’la olan ticaret hacmini yükseltecek hem de Samsun ve Türkiye ihracatının artmasına büyük katkı sağlayacak.” Açıklamasında bulundu.

Haber Merkezi

Son Güncelleme: 02.11.2017 14:52
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner223

banner222